19 Mayıs 2013 Pazar

Müşteri Yönetimi

Her kurumun müşteri ihtiyaçlarıyla kendi ihtiyaçları arasında denge kurması gerekmektedir. Bunu yapabilmek için kurumların müşterilerinin ihtiyaçlarını doğru bir şekilde belirleyerek iyi bir müşteri ilişkisi kurmaları ve müşterilerini etkin bir şekilde yönetmeleri gerekmektedir. 


Günümüzde strateji yönetimi, analitik çalışmalar ve karar destek alanında uzmanlaşmış danışmanlık firmaları, müşteri yönetimi alanında sunduğu katma değerli hizmetler, bir yandan müşteri değerini ve gelirini arttırırken diğer yandan da maliyetleri ve müşteri kaybını azaltmaktadır. 

Sağlanan analitik çözümler ile kurum genelinde müşteri odaklı bir müşteri yönetimi yaklaşımı geliştirmeye yönelik merkezi ve otomatik bir karar verme süreci oluşturulmaktadır.


Müşteri Yönetimi ürünlerini uygulamaya koymuş olan şirketler:
  • Müşteri kaybını azaltmışlardır.
  • Ürün penetrasyonunu arttırmışlardır.
  • Gecikmeye düşen müşteri sayısını azaltmışlardır.
  • Sorunlu kredi ve zarara atma oranlarını azaltmışlardır.
  • Müşteri hizmet kalitesini arttırmışlardır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder