Merkezi Chicago’da bulunan SPSS 1967 yılından bu yana verideki gizli bilgileri keşfetme ve stratejik karar desteği sağlama yönünde ileri analitik çözümler sunmaktadır. Dünya çapında 40'ın üzerinde ana ofisi bulunan SPSS'in Veri Madenciliği Çözümleri 2000-2003 yıllarında KDNuggets tarafından yapılan anketlerde en fazla tercih edilen veri madenciliği çözümü seçilmiş, SPSS'in Veri Madenciliği Metodolojisi olarak kabul ettiği CRISP DM (Cross Industry Standart Processing for Data Mining) metodolojisinin, açık bir metodoloji olarak %50 nin üzerinde bir kullanıma sahip olduğu belirlenmiştir.
SPSS telekomünikasyon, bankacılık, sigorta, finans, perakende sektörü, pazar araştırma şirketleri, kamu gibi çeşitli sektörlere ait pazarlama, müşteri verileri, işletmeye ait operasyonel veriler, üretim verileri gibi çeşitli verilerin bilgiye dönüştürümü, prediktif analizler, zamana bağlı tahminler ve karar desteği sağlama konusunda çok sayıda analitik teknik sunmaktadır. SPSS ile kuruluşlar rakipleri karşısında üstünlük sağlayabilmeleri için önemli faktörleri belirleyebilir, işletmenin başarı ve başarısızlık etkenlerini derinlemesine inceleme, etkin müşteri ilişkileri yönetimi, daha iyi pazarlama stratejileri geliştirmelerini ve pazarlama harcamalarını minimuma indirmelerini sağlayacak stratejik bilgilere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilir, risk yönetimi, yeni hizmet ve servis geliştirme konularında karar desteği sağlayabilirler. SPSS sunduğu kullanım kolaylıkları sayesinde kullanıcı kuruluşlarda "iş kullanıcıları" tarafından rahatlıkla kullanılmakta, IT birimlerinin yoğun desteğine ihtiyaç duymamakta ve IT birimlerinin işini arttırıcı bir yazılım olmamaktadır. SPSS ile tahminsel modellemeler otomatik olarak yapılabilmektedir. SPSS ile geliştirilen ileri modeller, kullanıcıların otomatik kullanımına sunulabilmektedir.
SPSS telekomünikasyon, bankacılık, sigorta, finans, perakende sektörü, pazar araştırma şirketleri, kamu gibi çeşitli sektörlere ait pazarlama, müşteri verileri, işletmeye ait operasyonel veriler, üretim verileri gibi çeşitli verilerin bilgiye dönüştürümü, prediktif analizler, zamana bağlı tahminler ve karar desteği sağlama konusunda çok sayıda analitik teknik sunmaktadır. SPSS ile kuruluşlar rakipleri karşısında üstünlük sağlayabilmeleri için önemli faktörleri belirleyebilir, işletmenin başarı ve başarısızlık etkenlerini derinlemesine inceleme, etkin müşteri ilişkileri yönetimi, daha iyi pazarlama stratejileri geliştirmelerini ve pazarlama harcamalarını minimuma indirmelerini sağlayacak stratejik bilgilere hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilir, risk yönetimi, yeni hizmet ve servis geliştirme konularında karar desteği sağlayabilirler. SPSS sunduğu kullanım kolaylıkları sayesinde kullanıcı kuruluşlarda "iş kullanıcıları" tarafından rahatlıkla kullanılmakta, IT birimlerinin yoğun desteğine ihtiyaç duymamakta ve IT birimlerinin işini arttırıcı bir yazılım olmamaktadır. SPSS ile tahminsel modellemeler otomatik olarak yapılabilmektedir. SPSS ile geliştirilen ileri modeller, kullanıcıların otomatik kullanımına sunulabilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder