almasının öngörülmesiyle geliştirilmiştir. Bu sistem, çalışanların potansiyellerini açığa çıkaracak
şekilde motive edilerek, onlardan daha etkin sonuçlar alınmasını sağlayan sistematik bir yönetim
yaklaşımıdır. Performans yönetimi sürecinde; öncelikle organizasyonun (şirketin), bölümlerin
(takımların) ve bireylerin (çalışanların) dönem başındaki hedefleri üzerinde anlaşılır. Böylece,
çalışanlar ile yöneticiler karşılıklı olarak hem iş sonuçlarının hem de iş ilişkilerinin geliştirilmesi
yönünde çaba harcarlar. Dönem sonunda ise hedeflenenler ile gerçekleşenler değerlendirilir ve
sapmalar veya iyileştirmeler ortaya konmuş olur.
Buradan hareketle; genel anlamda performans değerlendirmesi, çalışanların yetkinliklerinin iş
ve görevlerinin niteliklerine ve gereklerine ne ölçüde uyduğunu ortaya koyan ve çalışanlardan
(takımlardan veya organizasyondan) beklenen standartlar (hedefler) ile onların ulaştıkları
sonuçların/başarılarının karşılaştırılması olarak nitelendirilebilir. O halde, performans değerlendirmesi
sadece çalışanların bireysel olarak değerlendirilmesi değil, onların bağlı oldukları takımlarının veya
organizasyonun performansının da entegre edilerek değerlendirilmesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder